Abs, Servo, İntegral Fren Sistemleri
Günümüz motosikletlerinde kullanılan gelişmiş fren teknolojileri sayesinde kullanıcılar motosikletlerinde güvenle seyahet edebilmektedir. Bir çok motosikletin donanımda yer alan bu sistemler acaba neler ve nasıl çalışıyor.
Servo: Fren hidroliğine kas gücü yerine küçük bir elektrik motoru ile basınç uygulanması demek. Bu nedenle kontak kapalı iken çalışmaz ve fren pek tutmaz. Kontak açıkken frene basılırsa "bızzt-bızzt" diye ses gelir. Bu servo motorun çalışdığını gösterir. Efektiv kullanılması diye bir şey yoktur. Basınca çalışır, bırakınca durur....Basınca çalışmıyorsa şahadet getirilir....
İntegral: Ön ve arka frenlerin, sadece ön fren sıkılınca beraber devreye girmesidir. (Sadece fren pedalına basılırsa sadece arka fren devreye girer)...Hidrolik basıncı ön ve arka frenlere eşit gitmez. %70-%30 gibi bir oranla uygulanır........
ABS: (kısaca Anti Blockier Sytem) , bir sensör vasıtası ile tekerleğin kitlendiğini anladığında frenleri bırakır. Bunu saniyede 10-15 kere yaparak efektiv duruş sağlar, yada bir engeli etrafından savrulmadan geçmeyi sağlar. Buraya dikkat FREN MESAFESİNİ KISALTMAZ........Arazi kullanımında uygun değildir, devreden çıkarılabilir......
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder